پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home سایر

برند خود را با ISO 10668 ارزیابی کنید

ژانویه 14, 2021
in سایر
0
0
مشاوره، پیاده سازی، و صدور گواهینامه ایزو 10668
0
SHARES
64
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

گفته می شود دارایی های نامشهود یک تجارت، از جمله مارک های تجاری، با ارزش ترین دارایی آن تجارت هستند. با این حال، از آنجا که مارک ها دارایی های غیر مادی هستند، متقاعد کردن دیگران نسبت به ارزش واقعی مادی یک برند به پذیرش و اعتبار روش ارزیابی بستگی دارد.

سازمان استاندارد بین المللی ( ISO ) در اکتبر 2010، در جهت توسعه ارزیابی برند، یک استاندارد بین المللی با عنوان ISO 10668: 2010 برای ارزیابی مالی برند منتشر کرد ISO 10668: 2010 “ارزیابی برند و الزامات ارزیابی مارک پولی” الزامات و رویه های یکنواخت را برای اندازه گیری ارزش مارک پولی مشخص می کند.

در این مقاله خارج از جمع بندی توضیحات ISO در مورد درآمد، بازار و هزینه ها و به دلایل اصلی صدور این دستورالعمل ISO می پردازیم:

تبلیغات:

جای تعجب نیست که استاندارد ISO 10668 سه روش اصلی ارزیابی مارک را که عموما توسط وکلای حقوقی و متخصصان خدمات مالی برای ارزیابی مارک ها استفاده می شود، تصدیق می کند. ایزو 10668: 2010 بیان می کند که ارزش برندها با استفاده از رویکردهای درآمد، بازار و هزینه ها ارزیابی می شوند. همچنین جزئیات نحوه اجرای هر روش را بیان می کند.

پیاده سازی ISO 10668

یکنواختی:

همیشه رویکردهای شخصی توسط وکلای شخصی ترجیح داده شده است. ISO 10668: 2010 رویه ها و روش های یکنواختی را برای هر یک از سه روش اصلی ارزیابی برند ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: ISO 9001 مشتری پادشاه است

عملی بودن:

ایزو 10668: 2010 هنگام تهیه توافق نامه دارای ارزش عملی است. با توجه به این مطلب که ارزش مارک ها طبق روشی خاص و مطابق با دستورالعمل های خاص در ISO 10668: 2010 تعیین می شود، اکنون می توان گفت این ایزو، یک استاندارد ارزیابی قابل قبول برای فروشنده و خریدار ایجاد می کند.

تمامیت:

ISO: 10669: 2010 مورد استقبال مقامات، صاحبان مشاغل، حسابرسان و حتی کارگزاران تجاری قرار می گیرد و یکپارچگی در ارزیابی برند به ارمغان می آورد. به کارگیری دستورالعمل های ISO 10669: 2010، مانع از تورم یا کاهش ارزش ظاهری یک کسب و کار توسط روش های غیر متعارف یا مغایر با رویه های سازگار می شود.
ISO 10669: 2010 از بسیاری جهات می تواند به عنوان یک مولفه قابل قبول برای حسابرسی ارزش برند شناخته شود.

مشاوره ISO 10668

بیشتر بخوانید: چگونه گواهینامه ISO خود را به بازار عرضه کنیم

قطعیت:

تعریفی برای “علامت تجاری” در قانون وجود دارد که انحصار علائمی را که برای تمایز کالاها یا خدمات در جریان تجارت استفاده می شود، تنظیم می کند. اساسنامه در کشورهای مختلف قطعی نیست. مسئله دیگر این که یک مارک تجاری از منظر مالی و یک علامت تجاری به معنای نظارت قانونی، توسط صنعت یکسان شناخته نمی شوند، ISO 10668: 2010 یک مارک تجاری را تعریف می کند.

برای ارزیابی مارک، ISO 10668: 2010 “مارک” را تعریف می کند:

“یک دارایی نامشهود مربوط به بازاریابی شامل نام ها، علائم، اصطلاحات، نمادها، آرم ها و طرح ها یا ترکیبی از اینها است، که برای شناسایی کالاها، خدمات، موجودی ها یا ترکیبی از اینها ایجاد می شود”، ایجاد تصاویر متمایز ذهنی برای ذینفعان، تولید منافع و ارزش های اقتصادی را به ارمغان می آورد.

ثبت:

ذکر این مسئله الزامی است که ISO 10668: 2010 ثبت نام تجاری به عنوان علامت تجاری را اجباری نمی کند تا بتوان آن را به عنوان دارایی قابل تفکیک از سرقفلی تجارت معرفی کرد. این نکته قابل توجه است، زیرا دادگاه های بسیاری از کشورها اظهار داشتند که علامت تجاری به اصطلاح “ثبت نشده” را نمی توان از سرقفلی تجارت جدا کرد و باید به عنوان یک تجارت ادامه یابد و همراه با یک تجارت فروخته شود.

تعریف “مارک” برای جلوگیری از مسائل حقوقی فنی در هنگام تعیین ارزش تجارت برای اهداف معامله فروش است، اما برای بسیاری از اهداف، ابتدا یک علامت باید ثبت شود و بعد یک ارزیابی انجام شود .

ISO 10668: 2010 یک استاندارد کاربردی است و همانطور که در کشورهای مختلف عضو سازمان بین المللی استاندارد قابل اجرا است، باید به عنوان راهنمایی برای ارزیابی مارک در سازمان ها در نظر گرفته شود.

Next Post
مشاوره، پیاده سازی، صدور گواهینامه ایزو

اجرای ISO 20000 چه کمکی به سازمان ها می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

3 سال ago
استاندارد بین المللی سیستم مدیریت شکایت مشتریان

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت شکایت مشتریان

3 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In