بالاخره شما گواهینامه ISO خود را دریافت کرده اید، اکنون زمان آن است که این گواهینامه را در جهان منتشر کنید.
اگر تلاش کرده اید تا رویه های کنترل کیفیت دارای گواهینامه ISO را پیاده کنید، تجارت شما آماده ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا و مداوم بر اساس سیستم های آزمایش شده است. همچنین یک گواهینامه ISO تعهد شما را برای فعالیت به عنوان یک تجارت بین المللی استاندارد با بهترین روش تایید می کند.
اما چگونه این ارتباط را با مشتریانی که ممکن است از اهمیت صدور گواهینامه ISO بی اطلاع باشند برقرار کنید؟ روش های کنترل کیفیت دارای گواهینامه ISO باید یک مزیت رقابتی قوی برای شما ایجاد کند ، اما در بسیاری از موارد ، شما باید بازاریابان خود را آموزش دهید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان از گواهینامه ارزشمند ISO شما به طور کامل استفاده می کند. در اینجا پنج نکته برای کمک به شما در بازاریابی صحیح گواهینامه ISO خود به جهانیان آورده شده است:
1. گواهینامه خود را نمایش دهید
هنگامی که به یک گواهینامه ISO دست پیدا می کنید ، یک گواهی چاپی به شما داده می شود. گواهی خود را در جایی که مشتریان آن را مشاهده می کنند ، قاب کنید و نمایش دهید. همچنین گواهینامه ISO خود را به طور برجسته در وب سایت خود ذکر کنید ، آن را در امضای ایمیل همه کارمندان خود، در کارت های کسب و کار چاپ شده، سربرگ ها و سایر لوازم نوشت افزاری که استفاده می کنید، ذکر کنید. در صفحه “درباره ما” سایتتان باید توضیح دهید که چه زمینه هایی از کسب و کار شما دارای گواهینامه ISO است و همچنین چه گواهینامه هایی دارید. در موارد تبلیغاتی نیز مانند بنرها یا تابلوهایی که می توانید در صورت حضور در نمایشگاه های تجاری یا سایر رویدادهای صنعت استفاده کنید ، ذکر کنید.
2. زمینه ای را فراهم کنید
یک صفحه از وب سایت خود را اختصاص دهید و توضیح دهید دقیقاً معنی گواهینامه ISO شما چیست، برای بدست آوردن آن چه کاری انجام داده اید و چه ارزشی را برای مشتریان شما فراهم می کند.
هر زمان که به صورت آنلاین از گواهینامه ISO خود یاد می کنید ، به این صفحه پیوند دهید. همچنین در مورد کلیه مطالب چاپ شده خود مانند بروشورها، کاتالوگ ها، لیست قیمت ها و گزارش های سالانه یک پاراگراف توضیحی درج کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه کارکنان فضای باز را در زمستان ایمن نگه داریم
3. کارکنان خود را در مورد مزایای صدور گواهینامه ISO آموزش دهید
اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان شما می دانند که شما دارای گواهینامه ISO هستید، معنی آن چیست و چگونه می توان آن را به طور خلاصه برای مشتریان خود توضیح داد. هرکسی که با مشتریان شما تماس می گیرد، از مدیران ارشد گرفته تا کارمندان پذیرش – باید بتواند معرفی کوتاهی از ارزش گواهینامه ISO شما ارائه دهد.
4. در مورد گواهینامه خود به رسانه ها بگویید
روزنامه نگاران غالباً منتظر سخنگویان معتبری هستند که می توانند از آنها برای اظهارنظر تخصصی درخواست کنند. برای انتشار گواهینامه ISO خود و اینکه چرا این امر شما را به یک اپراتور برتر در بخش صنعت خود تبدیل می کند ، یک نشریه رسانه ای به نشریات تجاری و وبلاگ های مربوطه ارسال کنید. موضوعاتی را که می توانید درباره آنها نظر تخصصی ارائه دهید ، درج کنید و از روزنامه نگاران دعوت کنید هر زمان که به نقل قول مربوط به مقاله های خود نیاز دارند ، در تماس باشند.
ایجاد روابط مثبت با رسانه ها می تواند تاثیرات شگفت انگیزی برای کسب و کار شما (و کل صنعت) داشته باشد.
5. به شرایط ارتقا گواهینامه ISO احترام بگذارید
برخی شرایط در مورد چگونگی ارتقا گواهینامه ISO وجود دارد و اگر این موارد را نقض کنید، با نهاد رسمی به مشکل خواهید خورد. به یاد داشته باشید که شما نمی توانید ادعا کنید که یک محصول خاص دارای گواهینامه ISO است، زیرا گواهینامه ISO مربوط به فرآیندها است و نه محصولات. شما نمی توانید بدون اجازه از آرم ISO بر روی هر یک از مواد بازاریابی خود استفاده کنید. از اصطلاح ISO “معتبر” استفاده نکنید زیرا این یک گواهینامه است نه یک اعتبار سنجی و شما نمی توانید هیچ تاییدیه ای از ایزو را بر روی هر محصول یا بسته بندی محصول چاپ کنید. اگر این شرایط را نقض نکنید، یک گواهینامه ISO می تواند یک گام ارزشمند در بازاریابی شما باشد که بر توانایی شما برای ارائه مداوم محصولات یا خدمات با کیفیت برتر تأکید دارد.