پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home استاندارد های مدیریتی

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

اکتبر 11, 2020
in استاندارد های مدیریتی
0
0
CRM
0
SHARES
398
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

CRM  برگرفته از عبارت Customer Relationship Management بوده و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود. با بهره گیری از CRM، ارتباط مشتریان با سازمان و نیازمندی های آنها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل اصولی قرار می گیرد. CRM در واقع فرایندی است جهت گردآوری و یکپارچه سازی اطلاعات به منظور بهره برداری مؤثر و هدفدار از آنها. این اطلاعات می تواند در رابطه با مشتریان، فروش، بازاریابی مؤثر، حساسیت و یا نیازهای بازار باشد. CRM بخشی از استراتژی یک سازمان جهت شناسایی مشتریان، راضی نگهداشتن آنها و تبدیل آنها به مشتری دائمی است. همچنین CRM  در راستای مدیریت ارتباطات مشتری با سازمان و بمنظور به حداکثر رساندن ارزش هر مشتری، سازمان را یاری می نماید.

درارتباط با سایر گواهینامه های ایزو می توان گفت سازمان هائی که گواهینامه های ISO 10002 و ISO 10004 دارند، می توانند گواهینامه CRM دریافت نمایند.

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تلاش می کند تا :

  1. مشتریان را حفظ کرده و روابط با آن ها را توسعه دهد؛
  2. در سازمان، فرآیندها و تکنولوژی هائی را به منظور درک نیازهای مشتریان و ارائه ی خدمات بهتر به آنان ایجاد کند؛
  3. مشتریان وفادار برای سازمان ایجاد کند.

درواقع هدف از این استاندارد ، ایجاد رویکردی فراگیر برای ایجاد، حفظ و توسعه ی روابط با مشتریان است.

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان

مطالب مشابه : ISO9001:2015 چیست ؟

مطالب مشابه : ISO10004:2018 چیست ؟

مطالب مشابه : ISO10002:2018 چیست ؟

شرکت هائی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو CRM می کنند ، در تلاش هستند تا :

  1. برای تک تک مشتریان، هدف گذاری کرده و محصولات و خدمات خاص آن مشتریان را به آن ها ارائه کنند؛
  2. رویکرد مشتری محوری را در پرسنل ایجاد و نهادینه کنند؛
  3. مشتریانی وفادار ایجاد کنند و با توسعه ی روابطشان با آن ها، مشتریان وفادار را حفظ نمایند و سپس افزایش دهند؛
  4. از مشتریان خود حمایت کرده و رضایت مندی آن ها از سازمان را افزایش دهند.  

مهمترین اصطلاحات و تعاریف در استاندارد CRM :

در استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان با اصطلاحات و مفاهیم زیر سروکار داریم :

  1. شکایت کننده : فرد یا شرکتی که از سازمان شکایت می کند ؛
  2. مشتری : فرد یا شرکتی که محصول یا خدمتی را از سازمان خریداری می کند ؛
  3. رضایت مشتری : درک مشتری از درجه ای که انتظارات مشتری برآورده شده است ؛
  4.   خدمات مشتری : تعامل سازمان با مشتری در طول مدت زمانی که مشتری ، محصول خریداری شده یا خدمات دریافت شده از سازمان را در اختیار دارد ؛
  5. بازخورد مشتری : دریافت نظرات ، ایده ها ، رضایت یا شکایت مشتری پس از دریافت محصول یا خدمات سازمان ؛
  6. طرف ( های ) ذینفع :  فرد یا افرادی که بر فعالیت های یک سازمان در راستای سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تاثیرگذار هستند ، طرف یا طرف های ذینفع شناخته می شوند . طرف های ذینفع شامل مشتریان ، پیمانکاران ، تامین کنندگان ، طرف های قرارداد ( مانند بانک ها ) ، و حتی کارمندان شرکت می گردند .
  7. سازمان : فرد یا گروهی از افراد که مسئولیت ها ، شرح وظایف و اختیارات آن ها در ارتباط با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تدوین شده است را سازمان می نامند .
Next Post

International Standard for medical device testing updated

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

مشاوره و پیاده سازی iso 27001

ISO 27001 استانداردی برای تمام سازمان ها، کاربرد آن در صنعت بانکداری

2 سال ago
مشاوره و پیاده سازی استاندارد gmp

استاندارد بین المللی GMP، عملکرد خوب در تولید (Good Manufacturing Practices)

2 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In