پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home سایر

مدیریت شکایت: 4 مشکل اساسی و روش های حل آنها

ژانویه 7, 2021
in سایر, مدیریت سازمان
0
0
مشاوره، پیاده سازی و صدور گواهی نامه ایزو
0
SHARES
43
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

مدیریت صحیح شکایت برای شناسایی کمبودهای محصول یا خدمات و رفع آنها به طور موثر ضروری است. برای شرکت هایی که از استانداردهای ISO پیروی می کنند یا توسط FDA تنظیم می شوند، مدیریت شکایات نیز یکی از الزامات انطباق است.

متاسفانه، مدیریت شکایت چیزی نیست که به راحتی بتوان از عهده آن بر آمد. در این مقاله به چهار چالش بزرگ شرکت ها و چگونگی غلبه بهتر بر آنها پرداخته شده است.

عدم داشتن رویه:

چنانچه در سازمان شما یک روش استاندارد برای ثبت، بررسی و حل و فصل شکایات وجود نداشته باشد، ماموران بازرسی به حال خود رها می شوند و ممکن است هر حادثه به طرز متفاوتی رسیدگی شود و ناسازگاری ایجاد شود، این ناسازگاری ها می تواند منجر به سردرگمی و ارتباط غیر موثر بین نمایندگان، مدیران و مشتریان شود.

اطلاعات کافی نیست

زمانی که اطلاعات به درستی و تمام و کمال ضبط نشوند و یا جزئیات کنار گذاشته شود، مانع از حل موثر شکایات می شود. همچنین این امر، که ممکن است از مشتریان خواسته شود اطلاعات مشابهی را چندین بار ارائه دهند منجر به افزایش نارضایتی آنها می شود.

مشاوره ایزو 10002

ثبت دقیق این سوابق شکایات به صورت صحیح از آن جهت که از الزامات انطباق FDA و ISO نیزاست، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

سیستم های مدیریت قدیمی:

سیستم مدیریت شکایت منسوخ یا ناکارآمد می تواند منجر به مواردی مانند ارتباط نادرست، از دست دادن داده ها، ضبط نامناسب اطلاعات و عدم پیگیری رسیدگی به شکایات تا حل و فصل شود.

برای اثربخشی، یک سیستم مدرن مدیریت شکایات باید به صورت بصری استفاده شود و به درستی با سایر سیستم های تجاری ادغام شود. همچنین نمایندگان باید در استفاده از آن کاملاً آموزش ببینند.

رفع مشکل با تاخیر:

شکایتی که هفته ها یا حتی ماه ها پس از دریافت آن برطرف می شود، راه را برای نارضایتی بیشتر مشتری و شکایت های جدید در مورد مدت زمان طولانی برای حل مشکلات کسب و کار شما فراهم می کند.
اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه ( CAPA ) باید سریع اتفاق بیفتد و شامل بازخورد لازم به مشتری باشد.

شاید بدردت بخوره: چرا مدیریت کیفیت برای موفقیت سازمان حیاتی است؟

پیاده سازی ایزو 10002

مدیریت شکایت موثر:

با رویه های استاندارد، مانند پیاده سازی سیستم ISO 10002، آموزش مناسب کارکنان و نظارت دائمی، بسیاری از چالش های مرتبط با مدیریت شکایت مشتریان به راحتی برطرف می شوند.

نرم افزار مدیریت شکایت برای ساده سازی این روند ایده آل است. همچنین یک سیستم مدیریت شکایت مناسب الزامات رعایت استاندارد ISO است.

اینها برخی از قابلیت های اصلی بهترین نرم افزار مدیریت شکایت است:

  • ثبت و ذخیره سازی شکایات مرکزی و استاندارد، امکان پیگیری کلیه اطلاعات مربوط به تحقیق، حل و فصل و بسته شدن آنها
  • ایجاد، توزیع و پیگیری درخواست های اقدام اصلاحی(CAPA)، تا رضایت و برطرف شدن آنها
  • گردش کار خودکار، برای اطمینان از هیچ چیز نادیده گرفته نمی شود
  • اعلان های کار خودکار ایمیل با یادآوری های منظم و تشدید خودکار در صورت از دست رفتن تاریخ های تعیین شده
  • تجزیه و تحلیل به روز از معیارهای اصلی شکایت و CAPA
Next Post
مشاوره، پیاده سازی، و صدور گواهینامه ایزو 10668

برند خود را با ISO 10668 ارزیابی کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت محیط زیست

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت زیست محیطی

3 سال ago
اخذ ایزو 45005، مشاوره iso 45005، صدور گواهینامه ایزو45005،

جلوگیری از شیوع کرونا در محل کار با ISO 45005

2 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In