پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home استاندارد های مدیریتی

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودروسازی

اکتبر 12, 2020
in استاندارد های مدیریتی
0
1
استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت در صنایع خودرو
0
SHARES
469
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

IATF 16949:2016

استاندارد IATF 16949:2016 سیستم مدیریت کیفیت را در صنعت خودروسازی و باتوجه به الزامات خودروسازان پیاده سازی می نماید. درنتیجه، استاندارد IATF 16949 بعنوان مبنایی برای اخذ گواهینامه ایزو در صنایع خودروسازی خواهد بود.

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودروسازی

استاندارد ایزو IAFT16949 بعد از گذشت ۷ سال از تاریخ انتشار، بازنگری شد. پس از آنکه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در سال ۲۰۱۵ مورد بازنگری قرار گرفت ایزو ۱۶۹۴۹ نیز در اکتبر سال ۲۰۱۶ به روز رسانی شد و ویرایش جدید آن تحت عنوان IATF 16949:2016 منتشر گردید. ویرایش جدید استاندارد ۱۶۹۴۹ یعنی ایزو  IATF 16949:2016  بدنبال ساختاری سطح بالاتر با دید کلان تر به سازمان و ذی نفعان و همچنین بدنبال استفاده آسانتر در رابطه باسایر استانداردهای سیستمهای مدیریتی است.

استاندارد IATF 16949:2016 تلاش می کند تا:

  1. سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 را با استانداردهای مورد تائید خودروسازان و مشتریانشان تلفیق نماید؛
  2. از ممیزی های مکرر و مختلف مراجع صدور گواهینامه جلوگیری کرده و یک رویکرد واحد در مورد سیستم های مدیریت کیفیت سازمان های تولید کننده و تامین کننده ی قطعات خودرو تدوین کند؛
  3. یک زبان مشترک بین سازندگان قطعات خودرو و خودروسازان ایجاد کند؛
مشاوره و پیاده سازی استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودرو سازی
(iatf 16949)

شرکت هائی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو IATF 16949  می کنند ، در تلاش هستند تا:

1. معیارهای تخصصی جهت بررسی الزامات مشتریان در سازمان تدوین نموده و کیفیت محصولات را براساس این معیارها ارزیابی کنند؛

2. با صنایع خودرو در کشور نظیر سایپا، ساپکو و ایران خودرو همکاری کنند؛

3. استانداردهائی هم راستا با استانداردهای سایر خودروسازان، در سازمان پیاده نمایند؛

 

مهمترین اصطلاحات و تعاریف در استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت در صنعت خودروسازی:

در این استاندارد با اصطلاحات و مفاهیم زیر سروکار داریم:
  1. لوازم جانبی: ترکیب ( ترکیبات ) اضافی مشخص شده توسط مشتری که قبل از تحویل به مشتری نهائی ( یا پس از تحویل ) بصورت مکانیکی یا الکترونیکی به وسیله ی نقلیه یا انتقال قدرت، الحاق می شود؛
  2. طرح ریزی پیش هنگام کیفیت محصول ( APQP ): فرآیند طرح ریزی کیفیت محصول که از توسعه ی یک محصول یا خدمت که نیازی از مشتری را برآورده سازد، پشتیبانی می نماید؛
  3. قطعات یدکی: قطعه ( قطعات ) جایگزین برای کاربرد در قطعات خدمات؛
  4. مجوز: اجازه ی مستند برای یک فرد ( افراد ) با حقوق و مسئولیت های مشخص مربوط به ارائه یا رد مجوز یا ایجاد محدودیت در سازمان؛
  5. قطعات ( مرجع ) مورد مجادله: قطعه ( قطعات ) با مشخصات معلوم، کالیبره شده و قابل ردیابی به استانداردها، با نتایج مورد انتظار ( پذیرش یا خرابی ) که به منظور صحه گذاری عملکرد یک تجهیز خطاناپذیرسازی شده استفاده می شود؛برنامه کنترل: توضیحات مستند از سیستمها و فرآیندهاي مورد نیاز براي کنترل تولید محصول؛
  6. برنامه کنترل: توضیحات مستند از سیستمها و فرآیندهاي مورد نیاز براي کنترل تولید محصول؛
  7. الزامات مشتری: تمام الزامات مشخص شده توسط مشتری ( شامل الزامات فنی، تجاری، الزامات مربوط به محصول و … )؛
  8. طراحی برای مونتاژ ( DFA ): فرایندي که طی آن محصولات براي تسهیل شرایط مونتاژ طراحی شده باشند ( به عنوان مثال: چنانچه یک محصول شامل چند قطعه در زمان کمتري مونتاژ شود، منتج به کاهش هزینه هاي مونتاژ خواهد شد )؛
  9. طراحی برای ساخت ( DFM ): یکپارچه سازی طرح ریزی محصول و فرآیند برای طراحی محصولی که به سهولت و اقتصادی تولید شود؛
  10. سازمان مسئول طراحی: سازمان داراي اختیار براي ایجاد مشخصات یک محصول جدید  یا تغییر مشخصات محصول موجود؛
  11. خطاناپذیرسازی: طراحی و توسعه محصول و فرآیند تولید براي پیشگیري از تولید محصولات نامنطبق؛
  12. فرآیند برون سپاری شده: بخشی از فعالیت یا فرایندهاي یک سازمان است که توسط یک سازمان بیرونی فراهم شده باشد؛
  13. ایمنی محصول: استانداردهاي مربوط به طراحی و ساخت محصولات براي حصول اطمینان از اینکه مشتري در معرض آسیب یا مخاطرات نیست؛
  14. طرح واکنشی: اقدام یا مجموعه اي از گامهاي اجرایی تجویز شده در یک طرح کنترل به هنگام شناسایی وقایع غیرمعمول یا وقوع عدم انطباقها؛
  15. سایت: مکانی که در آن فرآیندهاي تولید ارزش افزوده انجام میشود؛
Next Post

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت آموزشی

Comments 1

  1. بازتاب: ایزو (ISO) چیست؟ مراحل اخذ و مزایای آن چیست |

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت امینت غذایی

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت مواد غذائی

3 سال ago
استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

3 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In