تا به حال برای بازاریابی سازمان خود چه اقداماتی انجام داده اید؟
از چه ابزار هایی در این جهت استفاده کرده اید؟ محصول، مکان، قیمت و تبلیغات چهار عنصر مدل آمیخته بازایابی هستند که توسط J. McCarthy انتشار یافته است. این ابزار ترکیبب از عناصر و مجموعه ابزار های بازاریابی هستند که به سازمان برای طی کردن اهداف بازاریابی خود در بازار هدف کمک می کند. این ابزار به شما و سازمان تان کمک میکند تا محصولات تان را طوری تبلیغ کنید که با مشتری و نیاز های آن همخوانی داشته باشد.
به عنوان مثال برای مشتریان شما مهم است که شما به محیط زیست اهمیت دهید و محصولات تان کم ترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند، و یا هزینه محصول شما به صرفه باشد. تحقیق در مورد مشتریان و تصمیم هایی که هنگام خرید محصول گرفته می شود، یکی از راه های رشد فروش سازمان است.
در این نوشته خواهید خواند که چگونه اخد استاندارد هایی مانند ISO9001، ISO14001، و ISO45001 نه تنها طول عمر سازمان شما را بالا میبرد بلکه تعهد شما را نسبت به مشتریان نشان می دهد. چرا استاندارد های ایزو هر استاندارد ایزو مجموعه دستورالعمل، الزامات و راهنمایی هایی دارد که همه آن ها چارچوبی جهت رشد سازمان شما است.
بند های هر استاندارد را، متخصصان صنعت ایجاد کرده اند و توسط کمیته، ارزیابی شده و به عنوان یک چارچوب بین المللی برای ایجاد یک تجارت تایید شده اند. استاندارد ها در هر صنعت و فعالیتی تدوین شده اند، به عنوان مثال اگر سازمان تان در حوضه شیر آلات صنعتی فعالیت می کند چارچوب های متفاوتی نسبت به صنعت شیر آلات ساختمانی دارید. زیرا سازمان شما چالش های متفاوتی نسبت به این صنعت دارد.
در استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001:2015) چارچوب های عمومی برای همه کسب و کارها تدوین شده تا سازمان ها امکان استاندارد سازی بنیاد و ریشه سازمان را داشته باشتد.
پیاده سازی استاندارد ISO 9001 به شما این امکان را می دهد تا به عمق سازمان نگاه کنید، و ارزیابی کنید، چه کار هایی را به بهترین نحو انجام میدهید، چه کار هایی را خوب انجام میدهید و چه اموراتی نیاز به بهبود و پیشرفت دارند.
چنانچه استاندارد به درستی در مجموعه پیاده سازی شود، میتواند عامل مهمی در رشد سازمان باشند. الزامات و راهنمایی های آن ها به شما کمک مکنند تا نقاط قوت سازمانتان را بیابید و با آنها بدرخشید. و یا اموراتی نیاز به اصلاح و بهبود دارند را پیدا کنید و به اصلاح آنها بپردازید.
بخشی دیگر از استاندارد ISO9001 مربوط به سنجیدن و نظارت بر عملکرد سازمان است. اگر قصد دارید عملکرد سازمان خود را بسنجید این استاندارد به کمک شما می آید تا حقایقی موثر در سازمان شما پیدا کنید و آن ها را با مشتریان خود در میان بگذارید. این کار باعث شفاف سازی و اعتماد مشتری به شما می شود.
برخی از مزایای ایزو برای سازمان شما:
- حمایت مدیریت ارشد برای مدیریت فرآیند کارآمد
- افزایش بهره وری و مزیت رقابتی مشخص نمودن مسئولیت ها در سراسر سازمان بهینه نمودن فرآیند ها
- بهبود ارتباط با کارکنان و مشتریان
- فراهم نمودن سیستم ارزیابی جهت بهبود مستمر
- فرصت های بازاریابی و ورود به بازارهای جدید
- کاهش هزینه ها
- افزایش سود آوری
برخی از مزایای ایزو 9001 برای مشتریان :
- بهبود کیفیت و خدمات
- تحول بموقع محصولات و خدمات
- کاهش برگشتی محصولات و شکایت مشتریان
- ردیابی محصولات و خدمات
- ممیزی مستقل توسط شرکت های گواهی دهنده خارجی
اخذ گواهینامه ایزو بمنظور اطمینان به مشتریان در خصوص تعهد کیفیت علاوه بر این، ISO 9001 طوری طراحی شده است که با سایر استانداردهای سیستم مدیریت مانند ISO 14001 ( محیط زیست )، ISO 45001 ( ایمنی و بهداشت شغلی) و ISO 27001 (مدیریت امنیت اطلاعات ) سازگار می باشد. ترکیبی از این استانداردها مکمل را می توان بصورت یک سیستم مدیریتی یکپارچه IMS پیاده سازی نمود. استقرار سیستم مدیریت یکپارچه IMS با به یکپارچه سازی اصول سیستم مدیریتی مشترک مدیریتی ، می تواند هزینه های قابل توجهی را در سازمان کاهش دهد.
اگر قصد استخدام افراد جدیدی را در سازمان دارید بد نیست نگاهی هم به استاندارد بین المللی سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی (ISO45001) بیندازیم امروزه قشر جوان به دنبال فعالیت در سازمان هایی هستند که تاثیر مثبت داشته باشند. همانطور که پیداست این استاندارد به اصلاح ایمنی و بهداشت افراد سازمان میپردازد.
و این امر باعث نشان دادن تعهد شما نسبت به افراد سازمان تان است. که باعث میشود تا بهترین نیرو های نیرو های بازار کار را شما استخدام کنید. زیرا ثابت کرده اید که به سلامتی افراد سازمان تان توجه میکنید.
برخی از مزایای استاندارد بین المللی سیسیتم مدیریت بهداشت و ایمنی:
- افزایش انعطاف پذیری سازمانی از طریق پیشگیری و اصلاح عملکرد OH&S
- تقویت انطباق قانونی و نظارتی
- نشان دادن متعهد بودن شما نسبت به کار ایمن، سالم و مستمر، آگاه بودن از مسئولیت اجتماعی خود
- ایجاد یک محیط کار بهتر برای کارکنان شما و به حداقل رساندن حوادث کاری
- از نام تجاری و شهرت شرکت خود محافظت کنید جلوگیری از حوادث کاری و بیماری های شغلی
این مسئله نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام کشورهای خارجی نیز مشکلی است. هر سال تعداد زیادی از مردم کشته، مجروح و معلول می شوند. ضررهای مالی شرکت ها به مقادیر بسیار زیاد می رسد. با این وجود، می توان از عواقب این خطرات با اقدامات سیستماتیک جلوگیری یا حداقل مقابله کرد. – برای اهمیت دادن به سلامت و ایمنی شغلی در کسب و کار ثابت کنید البته اولين هدف حفاظت از سلامت كاركنان و جلوگيري از از بين رفتن، زخم شدن يا غيره شدن است.
با این حال، شرکت ها با اخذ گواهینامه ایزو 45001 به اشخاص ثالث حساسیت خود را نسبت به این موضوع نشان می دهند. از آنجا که اعتبار این گواهی بستگی به ممیزی های موقت که هر ساله انجام می شود، شرکت هایی که این گواهینامه را دارند، به اشخاص ثالث نشان می دهند که سیستم حفظ می شود. افزایش بهره وری، قدرت بازار و شرایط رقابت سازمانی با جلوگیری از حوادث کاری و بیماری های شغلی، زیان هایی که شرکت به دلیل این خطرات رنج می برد، جلوگیری می شود.
این وضعیت از لحاظ جلوگیری از از دست دادن کار، زمان و مواد از یک سو و افزایش انگیزه کارکنان بسیار مهم است. عملکرد مطابق با الزامات استاندارد کسب و کار شهرت کسب و کار را افزایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که از رقبای خود جلوتر است.
در این نوشته سعی کردیم از تاثیرات مثبت استاندارد ها بر روی سازمان و مشتریان شما بگوییم امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد. چانچه میخواهید اقدام به اخذ ایزو کنید با ما در ارتباط باشید.