پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home استاندارد های مدیریتی

استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

اکتبر 11, 2020
in استاندارد های مدیریتی
0
0
استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای
0
SHARES
125
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

ISO45001:2018

استاندارد بین المللی ایزو 45001  که در سال 2018 جایگزین استاندارد OHSAS18001:2007 گردید ، به مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای می پردازد .

استاندارد بین المللی ISO45001:2018 تلاش می کند تا :

  1. حفاظت از بهداشت حرفه ای و ایمنی کارکنان یک سازمان را ، به یک مسئولیت برای آن سازمان تبدیل کند ؛
  2. سازمان ها را قادر سازد تا محیطی ایمن و سالم درجهت جلوگیری از وارد شدن صدمات و بیماریهای مرتبط با کار برای کارکنان فراهم آورند ؛
  3. چارچوبی برای مدیریت ریسک ها و فرصت ها در حوزه ی ایمنی و بهداشت حرفه ای کارکنان فراهم کند  ؛
  4. به سازمان ها کمک کند تا بوسیله ی اقدامات پیشگیرانه ، خطرات و ریسک های OH&S را حذف کنند یا کاهش دهند ؛

درواقع هدف استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای ، توانمندسازی سازمان در فراهم آوردن محل کار سالم و ایمن ، پیشگیری از آسیب ها ، و مدیریت ریسک های OH&S است .

مطالب مشابه : ISO9001:2015 چیست ؟

مطالب مشابه : ISO14001:2015 چیست ؟

شرکت هائی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 45001 می کنند ، در تلاش هستند تا :

  1. عملکرد  OH&S را بصورت مستمر بهبود و ارتقاء بخشند؛
  2. الزامات قانونی ایمنی شغلی و بهداشت حرفه ای را برآرده سازند؛
  3. به نتایج و اهداف خود درخصوص سیستم مدیریت OH&S دستیابد.
استاندارد بین المللی ایمنی و بهداشت حرفه ای

مهمترین اصطلاحات و تعاریف در استاندارد ISO45001:2018 :

در این استاندارد با اصطلاحات و مفاهیم زیر سروکار داریم :

  1. سازمان : فرد یا گروهی از افراد که مسئولیت ها ، شرح وظایف و اختیارات آن ها در ارتباط با سیستم مدیریت OH&S تدوین شده است را سازمان می نامند .
  2. طرف ( های ) ذینفع :  فرد یا افرادی که بر فعالیت های یک سازمان در راستای مدیریت ایمنی شغلی و بهداشت حرفه ای تاثیرگذار هستند ، طرف یا طرف های ذینفع شناخته می شوند . طرف های ذینفع شامل مشتریان ، پیمانکاران ، تامین کنندگان ، طرف های قرارداد ( مانند بانک ها ) ، و حتی کارمندان شرکت می گردند .
  3.   پیمانکار : فرد ، گروه ، یا سازمان بیرونی که خدماتی را برطبق قوانین سازمان ، به سازمان ارائه می کند .
  4. الزامات و مقررات : الزامات و شرایطی که سازمان موظف است در حوزه ی OH&S به آن ها عمل کند ، الزامات و مقررات قانونی نامیده می شوند .
  5. سیستم مدیریت : منظور از سیستم مدیریت ، مجموعه ای از عناصر به هم مرتبط در تعامل یک سازمان هستند که شامل ساختار سازمانی ، نقش ها و مسئولیت ها ، طرح ریزی و عملیات ، ارزیابی ریسک و … می باشند .
  6. سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی : بخشی از سیستم مدیریت است که برای دستیابی به خط مشی و اهداف OH&S و برآورده کردن الزامات قانونی این استاندارد هنگام اخذ گواهینامه ایزو مورد استفاده قرار می گیرند .
7. مدیریت ارشد : فرد یا افرادی در سازمان که شرح وظایف و اختیارات را محول نموده و سازمان را هدایت مینمایند ، تحت عنوان مدیریت ارشد سازمان شناخته می شوند .

8. خط مشی ایمنی و سلامت شغلی : جهت گیری های یک سازمان مرتبط با عملکرد OH&S ، تحت عنوان خط مشی ایمنی و سلامت شغلی ، توسط مدیریت ارشد سازمان به کلیه ی پرسنل ابلاغ می گردد .

9. اهداف OH&S : آن دسته از اهداف سازمان که به ارتقاء عملکرد بهداشت حرفه ای و ایمنی شغلی کمک می کنند .

10. خطر: به منابعی که پتانسیل ایجاد آسیب و بیماری دارند ، خطر گفته می شود.

11. ریسک : فعالیت هائی که درنتیجه ی آن ها سازمان ممکن است با تهدیدهائی مواجه گردد ، ریسک نامیده می شود .

12. فرصت : به اوضاع و شرایطی که می تواند منجر به بهبود عملکرد OH&S شود ، فرصت گفته می شود .

13. صلاحیت کارمندان : توانائی بکارگیری یک دانش و مهارت توسط کارمندان ، صلاحیت نامیده می شود .ممیزی : ممیزی ، فرآیندی سیستماتیک و مستقل است که میزان انطباق فعالیت های یک سازمان با الزامات OH&S را بررسی می نماید.

14. عدم انطباق : آن دسته از فعالیت های سازمان که الزامات OH&S را رعایت نکرده باشد ، عدم انطباق نامیده می شود .  

15. اقدام اصلاحی : اقدام یا اقداماتی که برای حذف علل یک عدم انطباق انجام می شود و به پیشگیری از بروز مجدد آن کمک می کند ، اقدام اصلاحی نامیده می شود .

16. اقدام پیشگیرانه : اقدام یا اقداماتی که برای حذف علل یک عدم انطباق بالقوه و رویداده نشده انجام می شود ، اقدام پیشگیرانه نامیده می شود.

17. بهبود مستمر : فعالیت های مستمر که در راستای ارتقاء عملکرد OH&S سازمان گام بر میدارند ، بهبود مستمر نامیده می شوند.

Next Post
استاندارد بین المللی سیستم مدیریت رضایت مندی مشتریان

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت رضایت مندی مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

مشاوره و پیاده سازی ایزو 14971

ISO 14971: 2019 (دستگاه های پزشکی – کاربرد مدیریت ریسک در دستگاه های پزشکی)

2 سال ago
CRM

استاندارد بین المللی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

3 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In