شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۰
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home سایر

ضمیمه اس ال (annex SL) چیست؟

دسامبر 21, 2020
in سایر
0
0
ضمیمه اس ال چیست؟
0
SHARES
24
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

ضمیمه  SL ساختاری سطح بالا برای استانداردهای مدرن ISO است. ISO از طریق این ساختار جدید، سازگاری بین استانداردهای مختلف سیستم مدیریت ایجاد می کند .هنگام تلفیق چند استاندارد با یکدیگر، این ساختار به نوبه خود، امکان پیاده سازی ساده تررا فراهم می کند و رعایت قوانین آن استانداردها را برای سازمان ها و کارکنان آنها آسان تر می شود.

ساختار ضمیمه SL شامل 10 بند است که طبق آن:

 بند 1:  محدوده نتایج مدنظر سیستم مدیریت را تعریف می کند. 

بند 2:  به منابع هنجارها و قوانین مربوط به هر استاندارد یا نشریه، اشاره می کند.

بند 3:  کلیه اصطلاحات رایج مورد استفاده در استاندارد را تعریف می کند.

بند 4:  مندرجات سازمان استاندارد و زمینه هایی که سیستم مدیریت، تحت پوشش قرار می دهد، تعریف می کند.

بند 5:  بر اهمیت دخالت تیم رهبری در عملکرد سیستم مدیریت، تأکید می کند.

بند 6:  نحوه دستیابی سیستم مدیریت به اهداف خود و نحوه برخورد کسب و کار با ریسک  های احتمالی را برنامه ریزی می کند.

بند 7:  نحوه عملکرد کارآمد سیستم مدیریت را پشتیبانی می کند.

بند 8:  روند عملیات روزانه و نحوه عملکرد پرسنل، در تجارت شما را پیگیری می کند.

بند 9:  بر میزان عملکرد کسب و کار شما در برابر الزامات سیستم مدیریت سازمان شما نظارت داشته و مورد ارزیابی قرار می دهد.

 بند 10:  با استفاده از نتایج ارزیابی عملکرد شما برای بهبود تجارتتان  به شما کمک می کند.

با توجه به اینکه بندها دارای متن اصلی یکسان و اصطلاحات مشترک هستند و تعریف های مشترکی دارند، مهم نیست که در کدام استاندارد اعمال می شوند، اما در بعضی موارد لازم است که بخشی از محتوا مجدد تعریف شود، که این امر از طریق ضمیمه SL به دلیل دقت در نوشتار و برنامه ریزی موجود، به حداقل می رسد. این بدان معنی است که، در بیشتر موارد، ترتیب های اساسی برای عملکرد یک سیستم مدیریت، صرف نظر از نظم، استاندارد است.کلیه مطالب موجود در یک استاندارد سیستم مدیریت باید طبقه بندی شود یکی دیگر از مزایای ضمیمه SL این است که جزئیات نظم محور،معمولاً در یک بند ذکر می شوند (بند 8 – عملیات). در بعضی موارد ممکن است لازم باشد مناطق دیگر حاوی این جزئیات باشند. یک مثال عالی برای این مورد ، ثبت خطر زیست محیطی برای ISO 14001 است که در بند 6 – برنامه ریزی قرار دارد.

کدام استاندارد ISO از ضمیمه SL استفاده می کند؟

بیشتر استانداردهای سیستم مدیریتی که از سال 2011 منتشر یا به روز شده اند، از ضمیمه SL به عنوان اساس ساختار خود استفاده می کنند.

استانداردهای ISO آشنا تر مانند ISO 9001: 2015، ISO 14001: 2015، ISO 27001: 2013 و ISO 45001: 2018 همه از ضمیمه SL استفاده می کنند.

شما می توانید با استفاده از ضمیمه SL لیست کاملی از استاندارد را در ویکی پدیا مشاهده کنید.

Next Post
مشاوره، پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو

اجرای استاندارد ISO 14001: 2015 در شرکت های فناوری:

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

چگونه گواهینامه ISO خود را به بازار عرضه کنیم

5 ماه ago
washing cloth

استانداردهای برتر ایزو برای سلامتی و بهداشت ما

8 ماه ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In