پنج شنبه, فروردین ۳, ۱۴۰۲
No Result
View All Result
طاها مدیران
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
    • استاندارد های عملکردی
    • استاندارد های غذایی
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • مسافرت و گردشگری
    • بهداشت و سلامت
    • فناوری و اطلاعات
    • طبیعت و محیط زیست
    • استاندارد های جدید
  • درباره ما
    • تماس با ما
    • خدمات ما
No Result
View All Result
طاها مدیران
No Result
View All Result
Home سایر

ISO 21401 چشم انداز مدرنی برای مدیریت موسسات اقامتی

مارس 3, 2021
in سایر
0
0
مشاوره، پیاده سازی و صدر گواهینامه ایزو
0
SHARES
101
VIEWS
Share on whatsappShare on Twitter

علاقه جهانی به موضوعات زیست محیطی و اجتماعی، تمایل افراد به تجربه خدمات و محصولات پایدارتر را افزایش می دهد. مشتری و جهانگرد، هر روز آگاه تر و مسئول تر می شوند و دوست دارند از تجربیات پایدار گردشگری لذت ببرند.

استاندارد ISO 21401: 2018 برای پاسخگویی به خواسته های توسعه پایدار گردشگری تنظیم شده است و می تواند توسط همه موسسات اقامتی در هر نوع، اندازه و موقعیت جغرافیایی مورد استفاده قرار گیرد.

 اقامتگاه پایدار:

این استاندارد با دستور کار (توسعه پایدار 2030) مطابقت دارد که در سال 2015 توسط همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تصویب شده است و بنابراین مواردی مانند حقوق بشر، بهداشت و ایمنی، حفاظت از محیط زیست و توسعه اقتصاد محلی را بررسی می کند. اجرای استاندارد به سازمان ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می کند. اساساً، با مدیریت پایدار تأسیسات اقامتی، ارزش عظیمی برای جامعه به وجود خواهد آمد.

ISO 21401  یک سیستم مدیریت پایداری را تعریف می کند و شامل جنبه های اصلی پایداری که باید توسط موسسات محل اقامت مدیریت شوند، است، مانند:

  • بعد محیطی: 

مصرف آب، انرژی، تولید پسماند و حفاظت از جانوران و گیاهان؛

مشاوره ایزو 21401
  • بعد اجتماعی:

 ایجاد کار و درآمد، ارزش یابی فرهنگ و توسعه جامعه محلی؛

  • بعد اقتصادی:

 جلوگیری از تنش ها بین مشتریان و کارمندان، رضایت مشتری و قدرت اقتصادی شرکت؛

سیستم مدیریت پایداری نوعی تجارت مدرن است. اجرای آن به موسسات اقامتی اجازه می دهد تا تصمیمات استراتژیک خود را بر اساس اطلاعات و داده های مربوط به تاثیرات مثبت و منفی ابعاد زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی اتخاذ کنند.

بهتر است بدانید: کدام یک از گواهینامه های ISO برای شرکت های صادراتی ایده آل است؟

 اتخاذ این شکل از مدیریت:

  • تصمیمات اتخاذ شده را تقویت می کند؛
  • به اهداف تجاری کمک می کند؛
  • هزینه ها را کاهش می دهد؛
  • روابط تامین کننده و جامعه را بهبود می بخشد؛
  • تجربه و رضایت میهمان را به حداکثر می رساند؛
  • باعث بهبود چهره سازمان و افزایش اعتبار کسب و کار می شود؛

مزایای کلی استاندارد:

مراکز اقامتی که سیستم مدیریت پایداری را بر اساس ISO 21401 پیاده سازی می کنند، می توانند به مهمانان خود و به کل بازار گواهی دهند که آنها شرکت های پایدار هستند. علاوه بر این، مزایایی را برای همه ذینفعان به همراه خواهد داشت، از جمله:

مزایای استاندارد برای انجمن گردشگران:

  • به حداقل رساندن تاثیرات منفی زیست محیطی و اجتماعی؛
  • اشتغال زایی و ایجاد کار و افزایش درآمد جامعه؛
  • بهبود رابطه با مراکز اقامتی؛

مزایای کارمندان:

  • بهبود صلاحیت و شناخت حرفه ای؛
  • بهبود تعامل و رضایت؛
  • بهبود کیفیت محیط کار؛

مزایای تامین کنندگان:

  • افزایش مشارکت؛
  • توسعه تامین کنندگان محلی؛
  • تقویت اقتصاد محلی؛

مزایای مهمانان و گردشگران:

  • رضایت حداکثری؛
  • افزایش کیفیت خدمات؛
  • بهبود تجربه گردشگری؛
صدور گواهینامه ایزو 21401

بیشتر بخوانبد: برند خود را با ISO 10668 ارزیابی کنید

    مزایای کشور و شهر مقصد گردشگری:

  • توسعه مقصد
  • تقویت تصویر مقصد
  • بهبود شرایط رقابتی مقصد؛

مزایای مراکز اقامتی:

  • کاهش هزینه های عملیاتی؛
  • تقویت مدیریت بازرگانی؛
  • بهبود کنترل های عملیاتی؛
  • کاهش خطر و افزایش فرصت ها؛
  • بهبود تصویر برند؛
  • دریافت گواهینامه از سیستم مدیریت پایداری؛

پنج نکته برای شروع پیاده سازی  :ISO 21401

مدیریت پایداری تأسیسات اقامتی مناسب ترین راه حل برای مقابله با چالش های موجود و استفاده از فرصت های بازار است. برای شروع استفاده از استاندارد  ISO 21401، توصیه می شود:

  1. هتل خود را از نظر پایداری بررسی کنید:

روش های پایداری اتخاذ شده، مدل فعلی مدیریت تجارت و نحوه استفاده از پایداری را تشخیص دهید.

از این طریق، نقشه ای از فعالیت های اصلی توسعه یافته در شرکت، مربوط به جنبه ها و تاثیرات مربوط به پایداری مرتبط به این فعالیت ها را در مورد سه بعد محیطی، اجتماعی و اقتصادی در نظر بگیرید.

  1. شاخص های پایداری را اجرا کنید:

شما باید عملکرد روش های فعلی مدیریت پایدار را به صورت کمی بیان کنید. برای این منظور، مجموعه ای از شاخص های پایداری مربوط به جنبه ها را انتخاب و پیاده سازی کنید تا ارزیابی کنید آیا این اقدامات واقعاً تأثیرات منفی را کاهش می دهند. این کار کیفیت تصمیمات مدیریتی اتخاذ شده را افزایش می دهد.

  1.  اهداف پایداری را تعریف کنید:

پس از شناسایی تاثیرات مربوط به عملکرد هتل و اندازه گیری با استفاده از شاخص های نتایج، نوبت به تعریف اهداف پایداری می رسد. به عنوان مثال کاهش 10 درصدی مصرف آب و یا افزایش رضایتمندی میهمانان به 90 درصد.

  1.  مدیریت پایداری را پیاده سازی کنید:

سیستم:

الزامات سیستم مدیریت ISO 21401 را برای اتصال استراتژی تجارت با جنبه ها و تاثیرات مشخص شده، اهداف، شاخص ها و روش های پایداری پیاده سازی کنید.

  1.  بهبود عملکرد هتل:

با توجه به نتایج به دست آمده و با در نظر گرفتن تمام جنبه ها و تاثیرات پایداری مربوط به تجارت خود، برنامه های جدید پایدار را برنامه ریزی و اجرا کنید و در مدیریت کسب و کار خود پیشرفت هایی ایجاد کنید.

یک مدیریت پایدار داشته باشید. هتل خود را از نظر زیست محیطی مسئول، از نظر اجتماعی و اقتصادی مقرون به صرفه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

Next Post
مشاوره و پیاده سازی iso 27001

ISO 27001 استانداردی برای تمام سازمان ها، کاربرد آن در صنعت بانکداری

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

No Result
View All Result

شبکه های اجتماعی ما

مقالات دیگر

چگونه کارکنان فضای باز را در زمستان ایمن نگه داریم

2 سال ago
مشاوره، پیاده سازی، صدور گواهینامه ایزو

اجرای ISO 20000 چه کمکی به سازمان ها می کند؟

2 سال ago
No Result
View All Result

استاندارد ها:

  • اخبار فارسی
  • اخبار لاتین | English news
  • اخبار ملی
  • استاندارد های تخصصی
  • استاندارد های جدید
    • نگارش های جدید
  • استاندارد های صادراتی
  • استاندارد های عملکردی
  • استاندارد های غذایی
  • استاندارد های مدیریتی
  • بهداشت و سلامت
  • سایر
  • طبیعت و محیط زیست
  • عمومی
  • فناوری و اطلاعات
  • مدیریت سازمان
  • مسافرت و گردشگری

برگه‌ها

  • اخبار
  • تماس با ما
  • خدمات ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو

آدرس :مشهد ، بین وکیل آباد 26 و 24 ، پلاک 646 طبقه واحد6

درباره ما:

مشاوره ی اصولی و اطمینان از پیاده سازی کامل استانداردهای بین المللی ، ماموریت اصلی شرکت طاها مدیران عصر ماندگار است .

باتوجه به تقاضای شرکت های مختلف جهت اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو و استانداردهای محصولات نظیر CE ، ما و همکارانمان در گروه طاها مدیران بر آن شدیم تا مشتریان عزیز را با اطمینان خاطر به مقصود نهائی خود که دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه های بین المللی ISO  و CE می باشد ، برسانیم .

تلفن :2-05138913870, 09159050588

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

No Result
View All Result
  • صفحه اصلی
  • مقالات ایزو
    • استاندارد های مدیریتی
    • سایر
    • استاندارد های غذایی
    • استاندارد های تخصصی
    • استاندارد های صادراتی
  • درباره ما
    • خدمات ما
    • تماس با ما
  • اخبار
    • اخبار ملی
    • استاندارد های جدید
    • بهداشت و سلامت
    • طبیعت و محیط زیست
    • فناوری و اطلاعات
    • مسافرت و گردشگری

1399© تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت طاها مدیران عصر ماندگار می باشد، هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In